ناباروری مردان

به طور کلی ناباروری را عدم توانایی در باردار شدن بعد از گذشت یک سال و نزدیکی بدون استفاده از روش های مختلف پیشگیری گفته می شود که 10 الی 15 درصد از زوجین از ناباروری رنج می برند که در میان این ها 40 درصد از دلایل ناباروری در زنان و 40 درصد در مردان و 20 درصد نیز در هر دو زوج می باشد ، افراد بسیاری به دنبال بهترین پزشک هستند که این مشکل را ریشه کن کنند ،  دکتر اکبر عابدی جراح و متخصص ارولوژی علاوه بر داشتن دانش کافی و آشنایی کامل با آناتومی و عملکرد آلت تناسلی مردان، با تجربه انجام بیش از دوازده هزار ختنه به روشهای مختلف، با درک کمبود تمرکز تخصصی واقعی در اين زمینه و همه مسایل و حواشى مربوط به آن در ایران، در جهت تمرکز بر پژوهش و آموزشی در زمینه ختنه و به روز رسانی تکنیک های جراحی ختنه همگام با سایر عمل‌های جراحی اقدام به راه اندازی مرکز تخصصی در زمینه جراحی ختنه نمودم.

به طور کلی عوامل بسیاری در ناباروری آقایان دخیل هستند که وابسته به مشکلات تولید اسپرم و یا انتقال آن ها می باشد ، اولین تستی که در این باره به افراد مراجعه کننده توصیه می شود بررسی مایع منی می باشد ، تولید اسپرم ممکن است که تحت تاثیر عوامل هورمونی، بیماری های مزمن ، بیماری های دوران کودکی ، جراحی قلب و فاکتور های محیطی و شیوه خاص زندگی قرار دارد ، همچنین روش های درمانی بسیاری برای هر کدام از دلایل ذکر شده وجود دارد  ، در ادامه شما را با چند علت مهم در خصوص ناباروری با دلیل مردانه آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید :

• انسداد مسیر اسپرم
  • عفونت‌های منتقله از راه جنسی
  • بیماری‌های مزمن
  • اختلال در نعوذ
  • اختلال در تولید اسپرم
  • تماس با مواد مخرب و آسیب‌رسان نظیر مس، کادمیوم و جیوه، اکسید اتیلن، کلرید وینیل، مواد رادیو اکتیو و اشعه
  • عدم نزول بیضه‌ها
  • ضربه به ناحیه تناسلی
  • آسیب به علت سرطان و درمان‌های آن رادیوتراپی و شیمی‌ درمانی
  • واریکوسل
  • بعضی از داروها
  • استعمال دخانیات و الکل یه میزان زیاد

ناباروری مردان

علائم ظاهری ناباروری در آقایان

از مهم ترین علائم ظاهری که می توانند نشان دهنده ناباروری در آقایان باشد شامل اشکال در نعوظ، کم شدن میل جنسی، حجم کم مایع منی، رشد غیرطبیعی سینه‌ ها، کاهش موهای بدن یا صورت، وجود توده ویا درد در بیضه‌ ها، مشکلات وابسته به حس بویایی و یا عفونت‌ های تنفسی برگشت‌ پذیر شود .

همچنین اگر نا هنجاری کروموزومی و یا عدم تعادل در آقایان وجود داشته باشد با اینکه این علائم ظاهری ناباروری در آقایان نمی باشد اما می تواند نشان دهنده این مشکل باشد ، کاهش اسپرم هم می تواند یکی از دلایل عمده ناباروری باشد که توسط آزمایش کاملا مشخص می شود .

درمان قطعی ناباروری مردان

با پیشرفت تکلونوژی و علم می تواند بعد از انجام انواع آزمایشات ناباروری در آقایان و پیدا کردن علت ناباروری در آن ها برای درمان قطعی می توانید اقدام کنید ، انواع روش های درمان با توجه به دلیل عدم باروری برای افراد انجام می شود ، یک درمان قطعی ناباروری در آقایان عمل جراحی است ، عمل جراحی بیشتر برای واریکوسل صورت می گیرد ، همچنین اگر مجرای خروج اسپرم بسته شده باشد و یا فرد سابقه عمل جراحی وازکتومی داشته باشد نیز انجام عمل جراحی می تواند این مشکل را به خوبی برطرف کند .

همچنین ممکن است که به دلیل عدم خروج اسپرم ها از مایع منی آن ها را به طور کاملا مستقیم از روش بازیابی اسپرم از بیضه ها و یا اپیدیدیم بازیابی کند . در صورت بروز مشکل در انزال نیز به دلیل شرایط روانی می تواند از کمک یک مشاور خوب بهره مند شد ، اگر فردی به عفونت و یا التهابی دچار شده باشد هم می تواند از دارو ها و یا استفاده از هورمون ها کمک بگیرد ، یک درمان قطعی برای ناباروری آقایان نیز درمان های جدید کمکی است که اسپرم را از فرد و یا اهدا کننده دریافت می کند و از طریق IVF، لقاح آزمایشگاهی و یا تزریق داخل سیتوپلاسمی، باروری را ایجاد می‌ کنند.

تشخیص ناباروری مردان

ناباروری در آقایان به عنوان بخشی از یک معاینه فیزیکی کامل ارزیابی می شود. این معاینه یک تاریخچه پزشکی در ارتباط با عوامل بالقوه کمک کننده را شامل می شود.

پزشک شما می تواند از یک یا چند آزمایش زیر برای ارزیابی باروری استفاده کند:

• تجزیه و تحلیل اسپرم برای تعیین تعداد و کیفیت اسپرم
  • آزمایش خون برای بررسی عفونت ها یا مشکلات هورمونی. سطح هورمون همان قدر که در باروری زنان اهمیت دارد، در باروری مردان نیز بسیار مهم است
  • کشت مایع منی مرد برای بررسی عفونت ها
  • معاینه فیزیکی آلت تناسلی، اسکروتوم (کیسه بیضه) و پروستات

تجزیه و تحلیل اسپرم مهم ترین بخش تست باروری مردان است.

تشخیص ناباروری مردان

بهترین پزشک درمان ناباروری آقایان

بسیاری از آقایان برای حل این مشکل به سراغ پزشکان متخصص بسیاری می روند اما هیچ نتیجه ای نمی بینند ، افراد باید در انتخاب پزشک متخصص خود تمام دقت خود را داشته باشند ، دکتر اکبر عبادی بی شک بهترین پزشک در این زمینه است ،در ادامه شما را با ویژگی های این پزشک متخصص آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید .

• اخذ دیپلم از دبیرستان ادب اصفهان
  • اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • بورد تخصصی جراحی , کلیه و مجاری ادراری از دانشگاه علوم پزشکی تهران

همواره رویکرد فعالیت حرفه ای دکتر اکبر عابدی توأم با عدم رضایت و پذیرش شرایط موجود بوده است و در همین راستا بی وقفه در حال تلاش برای بروز رسانی و ارتقاء دانش خود و همچنین بهینه سازی تجهیزات بوده است .هیچگاه هیچ عمل جراحی را کم اهمیت در نظر نگرفته و با استفاده همه توان فکری و مهارت عملی به جراحی های اورولوژی اهتمام ورزیده است .

همیشه درک متفاوتی از مسئولیت پذیری اشتغال در رشته پزشکی داشته و تعهد حرفه ای پزشکان با مشاغل دیگر را غیر قابل قیاس میداند. امیدوارم در حوزه آگاهی رسانی نیز موفق به ارائه مفید ترین و دقیق ترین اطلاعات مورد نیاز بیماران باشم.